Zoeken
  • Annelies

‘Giving your message a voice’

Bijgewerkt: jun 22

Al jaren spookt het door mijn hoofd: hoe kan ik voice-over opdrachten creëren op grotere schaal? Want dat is wat ik heel graag doe, al sinds 2003 spreek ik spotjes in bij de grote studio’s voor tal van reclamecampagnes voor o.a. L’Oréal, Nestlé, Activia, …


Om te weten waarom ik dit zo fijn vind, even een korte schets van hoe het er aan toe gaat: Ik kom toe in de studio, meestal in het Brusselse, en dan volgen telkens dezelfde rituelen: de tekst wordt mij aangereikt, dan begeleiden ze je in een geluidsdichte cabine grenzend aan de studio, koptelefoon opzetten, micro juist plaatsen, door de glazen wand kijken wie er allemaal in de studio zit, even de tekst doornemen, de beelden bekijken, zien hoe de timing in één zit, één of 2 test-takes en dan ‘actie’!





Op zo’n moment begint de magie, al mijn reflexen staan nu op scherp: ik probeer alle richtlijnen en wensen van de klant, regisseur, de mensen van het reclamebureau, enz. in mij op te nemen. Wat willen ze, wat vraagt het product: enthousiasme, of eerder zakelijk en informatief, of juist speels en stuwend. Eens ik de juiste ‘tone of voice’ te pakken heb loopt alles vlot en na enkele takes zie je die lachende gezichten en zit mijn taak erop. Na zo’n sessie stroomt de adrenaline nog even na in mijn lijf.





Nu is het zover, na jaren van brainstormen, plannen, kortom heel de strategie uittekenen, is alles concreet geworden. Mijn eigen home studio is een feit, volledig uitgerust met zorgvuldig geselecteerd materiaal*. Zo kan ik nu de vele KMO’s en particulieren op hun wenken bedienen.


*Studiomateriaal: Wesound

208 keer bekeken